Miele WMG120 TDOS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 107 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WMG120 TDOS op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Els 06-02-2021

Mijn beste wasmachine ooit

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Eerste Miele die we kochten, na om de paar jaar een nieuwe machine te moeten kopen.
Deze gaat nu toch al zeker 5 jaar mee.
Onze machine draait gemiddeld 3-4 vaten per dag omwille van ons groot gezin.
Ben nu aan het kijken voor een tweede bij te kopen om vlotter door mijn stapel was te geraken.
In het begin een beetje zoeken voor al de instellingen, maar eens ermee vertrouwd gaat het goed.
Gebruik altijd de twin dos, alleen in het begin mijn resterende vloeibaar wasmiddel gebruikt in de lege bussen die bijgevoegd zijn. Ook niemand last van de wasmiddelen wat voorheen met sommige producten wel het geval was. Dus conclusie zeeeeeeeer tevreden.

Pluspunten

• grote trommel
  • automatisch wasproduct
  • startuitstel
  • heel veel programma's
  • gaat al jaren mee ivm vorige machines

Minpunten

• duurtijd sommige programma's

syl 03-07-2019

Miele wasmachine Powerwash - Twindose W1

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ik post deze review, omdat ik totaal niet tevreden ben over onze wasmachine van Miele W1. Ik heb steeds met Miele gewassen en gedroogd. Ook onze keukentoestellen zijn van Miele. Ik heb nu ruim deze wasmachine 6 maanden in gebruik. Maar wat een ramp! Het wasgoed stinkt ondanks dat ik het waterverbruik op maximaal ingesteld heb én bij iedere wasbeurt 'extra water' intoets. Het wasgoed komt bijna droog uit de machine, ondanks dat ik zwieren op laagste zet (400 toeren). Als ik max toeren gebruik, komt de was er droog uit, totaal verkreukt en stinkend!! Onvoorstelbaar maar waar dat het bij een machine van 20 jaar geleden wél goed werkte en nu niet meer......
De programma's duren ook ontzettend lang, kan daardoor onze beddengoed niet in één dag gewassen en gedroogd krijgen. Minimum 2u… Alle programma’s geven een stinkende was, niet zo fris als bij mijn oud toestel. Zelfs met de instelling van extra water en wasmiddel. Toen ik langsging bij Miele Mariman te Sint-Niklaas(daar gekocht), kreeg ik een wollig verhaal over Europese regelgeving en milieunormen. Dat een machine wel A+++ moet zijn omdat het anders niet verkoopt. Ik antwoordde dat het nu uiteindelijk óók niet meer verkoopt omdat je na één keer miskleunen bij een nieuwe Miele, nu echt wel naar een ander merk overstapt! En zeiden dat het bij alle merken zo is. Ze zijn dan wel langsgekomen om zogezegd het wasmiddel te verhogen, maar het ligt gewoon aan het watergebruik dat veel te laag is ingesteld en blijkbaar niet verhoogd kan worden!
En bovendien, hoe milieubewust ik ook ben, ik wil toch wél gewoon met een schoon, welriekend topje/trui naar mijn werk! Ik vind het een slechte zaak dat de consument veel geld uitgeeft voor een merk waar hij/zij op vertrouwde en nu dus zó bij de neus wordt genomen. Ook is het onbegrijpelijk dat een merk als Miele, met een grote reputatie en voorheen uitstekende machines, een product maakt dat gewoon niet meer doet wat het moet doen: je was schoon en fris wassen. Ik ben altijd tevreden over Miele geweest maar over deze aankoop heb ik spijt!!
Zeer zonde van het geld, ik hoop alsnog op een oplossing….

Pluspunten

• Miele

Minpunten

• Stinkende was
  • Zéér lange wastijd
  • Wasgoed verslijt snel
  • Totaal niet tevreden over deze machine

marc 10-07-2018

Onze Miele wasmaschiene HYDROMATIC W698 is van de jaren '80

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Het enige wat we onlangs voor hebben is af en toe een waterlek waar we van af willen voor rest is er nog nooit een defect geweest , ze word nog altijd 2 tot 3 maal per week gebruikt , vroeger met 3 kinderen iedere dag en dit gedurende jaren .

Karin 16-01-2018

Te lange wastijd, te weinig water tijdens spoelen.

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Ook ik heb mij al beklaagd voor de Miele Twindos gekozen te hebben.
1. Was duurt dubbel zo lang als bij mijn vorige wasmachine waardoor ik nu 2 dagen moet wassen
ipv 1 dag.
2. Het linnengoed dat op katoen 60°C gewassen wordt is versleten binnen het jaar. Ik kocht in
de lente 2017 badhanddoeken van een topmerk dus duurzame kwaliteit. Maar we zitten nu al
door de washandjes heen. De randen van de handdoeken vertonen ook slijtage. Ook een
nieuw laken in de beste kwaliteit is versleten na 1 jaar.
Nochtans was ik steeds op het verkort programma duurtijd 2u10 ipv 3u00.
3. Vroeger nooit een vieze geur aan de was, ik was gewoon om weinig wasproduct te gebruiken.
Nu weet ik het niet meer wat te doen. De was ruikt soms naar een vuile natte vod. Daarom
gebruik ik nu veel product. Ik krijg af en toe de melding controleer dosis. Is het nu teveel of te
weinig product.
4. Regelmatig loopt er water uit het zeepbakje tijdens de spoelbeurt. Volgens technicus stond
de wasmachine niet waterpas. Maar na korte tijd kwam het probleem terug.
Ik beveel deze wasmachine aan niemand aan, omdat ikzelf heel veel spijt heb.
Heimwee naar mijn vorige wasmachine waar ik heel tevreden over was.
Ik koos voor een Miele wasmachine omdat het nog de enige wasmachine met inox trommel was. En omdat de deur steviger was dan bij de andere merken.
Misschien het verkeerde type machine gekozen, of misschien een algemeen probleem met de energiezuinige toestellen wie zal het zeggen.
Als ik kon ruilen had ik graag mijn vorige machine terug.

Pluspunten

• Wolwas kort programma werkt behoedzaam
  • Zijdeprogramma werkt behoedzaam

Minpunten

• Kookwas duurt te lang is sletig
  • Kookwas ruikt vies na wasbeurt

Fam. Peeters 27-11-2017

Erger mij dagelijks aan de machine en stinkend wasgoed

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Was aan een nieuwe wasmachine toe, vorige Miele was 16 jaar oud eenvoudig te bedienen model en heel veel gebruikt, nooit problemen gehad.
Kocht een nieuwe Miele wasmachine Powerwash & twin dos... W1 zogezegd zuinig samen met een nieuwe droogkast type T1 warmtepomp, Ik beklaag het me dagelijks gekozen te hebben voor deze te dure apparatuur. Heb nog nooit in 35 jaar zoveel last gehad en dubbel werk met mijn wasgoed.
Ik was vaak het wasgoed 2 x omdat het gewassen goed niet fris ruikt, ruikt muf.
het ligt aan de machine, in de loods hebben wij ook een wasmachine voor werkkledij, zelfde water wasmiddel en wasgoed ruikt fris. Wasgoed komt daar ook droger uit de trommel na een wasbeurt.
Technieker is al langs geweest en heeft het waterverbruik al hoger ingesteld. Gebruik intussen gewoon wasmiddel via het bakje met een schep Vanish en zeker wekelijks een 90°C was om de geur voor te blijven. Laat de deur van de wasmachine openstaan na gebruik. Wasgoed extra zwieren doe ik nog 2 x op 12 minuten na een wasbeurt, geloof nooit dat de machine 1600 toeren zwiert, is echt nog nat. Gewoonweg tijdrovend lastig en heel vervelend en zeker niet milieuvriendelijk.
Een dure investering die je niet zomaar vervangt omdat je niet tevreden bent, Jammer.

Minpunten

• duur (aankoopprijs) dat niet werkt zoals verwacht
  • lange wasbeurten tijdrovend

Anja 24-07-2017

Stinkende twindos miele wasmachine

Geschreven voor: Miele WMG120 TDOS

Na 30 jaar een miele wasmachine te gebruiken, waren wij toe aan een ander toestel. Wij zijn steeds zeer tevreden geweest over de kwaliteit van miele. Ik wilde mezelf trakteren op het nieuwste van het nieuwste. Heb ik mij dit al beklaagd! De eerst maanden was alles Ok. De was was proper en rook fris. Nadien kreeg ik last van een vieze geur. Deze is het beste te vergelijken met zure melk of zelfs met braaksel. Op het internet circuleren nog van deze klachten. Ik heb met de helpdesk van miele gesproken maar zij konden mij niet helpen. Ook de machine reinigingsmiddelen van miele bieden geen resultaat. De doseringen zijn ook al verhoogd maar nog steeds geen resultaat. Een technieker heb ik nog niet laten komen want volgens de klachten die ik hierover lees, brengt dit enkel kosten mee maar nooit een resultaat.
Ook als je andere producten koopt (persil,...) is er een klein beetje resultaat, maar de zure geur blijft altijd terug komen
Het is een dure miskoop en zal het iedereen af raden, beter een simpele machine kopen waar je zelf je producten toevoegd.

Officiele reactie van Miele 02-08-2017

Beste Anja, wat vervelend om te horen dat dit probleem nog steeds niet is opgelost en dat er verder ook niks aan gedaan is. We zouden dit graag verder met u bespreken. Zou u daarom zo vriendelijk willen zijn uw gegevens naar webare@miele.nl te sturen zodat wij dit telefonisch met u kunnen bespreken? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Miele